8 tips om je Stayhome dag mee te beginnen

relaxen in kimono coral santorini wild roses

  1. Maak nou eindelijk die lekkere kop cappuccino voor jezelf met opgeklopte melk/hazelnootmelk/kokosmelk (ook erg lekker! en geeft mij altijd een beetje dat tropische gevoel). Je hebt er toch de tijd voor nu, dus kan je jezelf lekker verwennen.

  2. Lees een hoofdstuk uit dat boek wat je al heel lang op je lijstje hebt staan om te lezen (het liefste lekker in het ochtendzonnetje wat er net doorheen begint te komen) in je favoriete pyjama of waar ik heel erg van kan genieten, zoals je waarschijnlijk niet ontgaan is, stijlvol relaxen in je favoriete kimono. En dan zit je op deze site natuurlijk helemaal goed!;-) zoek hier jouw favoriete ‘stijlvol relax kimono’ uit in de webshop en gebruik de ‘stayhomedag’ code voor 10% korting.

    Tijd om iets actiever te worden…


  3. Begin een ‘moestuintje‘ (kan ook prima binnen op de vensterbank) en geef elke ochtend een kwartiertje liefde, water en aandacht aan het groeien van je eigen kruiden/snoeptomaatjes of bloemetjes. Zeker nu we niet weten hoe lang de Corona nog gaat duren en hoeveel ‘stayhomedagen’ we nog gaan hebben. Heb je in ieder geval je eigen kweekproducten. En een bijkomend voordeel is dat het heel ontspannend werkt kan ik je zeggen.

  4. Maak een healthy bananenbrood van amandelmeel, honing, noten en natuurlijk bananen die je nog hebt liggen en net te zacht en bruin zijn om nog gewoon op te eten. Ik ben gek op het recept van Chickslovefood. In 10 min gemaakt en dan kan het in de oven, terwijl jij je Stayhome ochtendritueel verder gaat en het huis ondertussen heerlijk gaat ruiken naar jouw zelfgemaakte bananenbrood..

  5. Maak een lijstje (niet te lang) met een aantal essentiële punten die je vandaag wil gaan doen.

    Tijd om nog iets actiever te worden…


  6. Doe de 10 min work out, met slechts 4 oefeningen verbrand je alvast 100 calorieën. Die kan je maar vast meegepakt hebben..Klik hier voor deze work-out

  7. Doe de Backbend. De backbend werkt overall kalmerend en vermindert emotionaliteit en prikkelbaarheid. Een backbend is een achteroverbuiging waarmee je de voorkant van je lichaam strekt. Je kunt deze zittend, liggend of staand doen, afhankelijk van het effect wat je wilt bereiken.Backbend
    Backbend voor beginners:
    – Ga op je buik liggen, met je voorhoofd en je wreven op de grond. Je handen liggen naast je lichaam  en handpalmen wijzen naar elkaar toe.
    – Adem uit, en op de eerstvolgende inademing duw je je bekken in de mat en lift je tegelijkertijd je borst en benen van de grond. Ook je armen breng je van de mat, terwijl de handpalmen naar elkaar toe blijven wijzen.
    – Spreid je vingers.
    – Kijk recht naar voren en rol je schouders weg van je oren.
    – Houdt 6 tot 9 ademhalingen vast en kom weer naar de grond.

    Backbend benefits fysiek
    : betere doorbloeding, je schildklier wordt gestimuleerd, meer kracht en soepelheid in je dijbenen, strekking van je buik en flanken waardoor je organen meer ruimte krijgen, soepele wervelkolom, bij een staande backbend oefen je je balans
    Backbend benefits mentaal: Door je borst te openen, ervaar je een gevoel van vrijheid, een backbend werkt overall kalmerend en vermindert emotionaliteit en prikkelbaarheid, een achteroverbuiging kan energie geven en herstellend werken.
    Good to know is dat een backbend ook flink wat weerstand kan oproepen. Het is een kwetsbare houding. Met het openen van je borst, open je namelijk ook je hart- en het keelgebied, waar emoties worden vastgehouden. Het is dan ook niet vreemd als je na afloop van een backbend even een huilbui voelt opkomen.
    Inspiratie en check voor meer op: Sante 


    En tijd om weer te ontspannen..;-)


  8. Neem een lekkere douche met verfrissend gezichtsmasker. Ik hou heel erg van de refreshing scrubmask van Jorgobe (inspiratie uit de goodiebox) met allemaal natuurlijke ingrediënten waaronder menthol en echinacea die zorgen voor dat frisse, opgewekte gevoel. Zet daarbij een meditatie op met de Michael Pilarszyk Meditation app (ik vind de dankbaarheid sessie heel fijn, begin je dag met positieve energie en waar je dankbaar voor bent)

    …..Eet je heerlijke, gezonde, inmiddels klaar, zelfgemaakte bananenbrood…fijne dag gewenst en stay healthy…..Liefs Tamara

    Ps. De kimono die mooie Marjolein hier draagt op de foto is de Coral Santorini Wild Roses, verkrijgbaar in lang en kort model.

4 gedachten over “8 tips om je Stayhome dag mee te beginnen

  1. Wat leuk om te lezen! En goeie tips ?
    Liefs mamaatje ?

    1. ?ja hopelijk kan je er ook wat inspiratie uit halen voor jezelf

  2. Geweldige tips, bedankt ??

    1. Lieve mady, leuk! Nu aan de slag!??

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *